Program Regionalny "Gryf"

Powiatowy Urząd Pracy w Bytowie  w 2017 r. realizuje Program Regionalny „Wspieranie tworzenia nowych miejsc pracy na obszarach wiejskich w oparciu o wykorzystanie lokalnych zasobów - Gryf".

Celem tego przedsięwzięcia jest tworzenie nowych miejsc pracy poprzez aktywizację zawodową i wspieranie zatrudnienia bezrobotnych, a także wspieranie rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w oparciu o wykorzystanie lokalnych zasobów i potencjału, ze szczególnym uwzględnieniem usług i branż rozwijających się na obszarach wiejskich.

Realizacja Programu Regionalnego „GRYF" swoimi działaniami obejmie następujące grupy bezrobotnych:
a) osoby zamieszkałe na wsi,
b) kobiety z miast położonych w powiatach ziemskich.

Zakres działań planowanych do realizacji w 2017 r. ramach kierunków aktywizacji zawodowej:

1) Szkolenia – 38 osób

2) Jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej – 8 osób

3) Refundacja kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy – 10 osób

4) Prace interwencyjne – 10 osób

 Wysokość środków Funduszu Pracy przeznaczonych na realizację Programu „Gryf" wynosi 593 900,00 zł.

Realizacja Programu umożliwi wspieranie zatrudnienia wśród bezrobotnych mieszkańców wsi i tworzenia dla nich nowych miejsc pracy. Pozwoli również na wspieranie rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w oparciu o wykorzystanie lokalnych zasobów.

Zadania te będą realizowane w szczególności w oparciu o usługi i branże rozwijające się na obszarach wiejskich takie jak: budownictwo, przedsięwzięcia związane z dziedzictwem kulturowym, energetyka odnawialna i konwencjonalna i związane z nią usługi, przetwórstwo żywności w tym wyrób i sprzedaż wysokiej jakości żywności tradycyjnej, rozwój grup producenckich w zakresie związanego z nimi przetwórstwa, turystyka i powiązane z nią usługi, tzw. „srebrna gospodarka" i inne.

Program w szczególności będzie wspierał małych i średnich przedsiębiorców z rozwijających się usług i branż pozarolniczych na obszarach wiejskich.


Informacje o publikacji dokumentu