Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych przez Powiatowy Urząd Pracy na potrzeby rejestracji osób jako bezrobotnych lub poszukujących pracy

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych przez Powiatowy Urząd Pracy na potrzeby rejestracji osób jako bezrobotnych lub poszukujących pracy

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO lub ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), informujemy, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Namysłowie. Adres siedziby: Plac Wolności 1, 46-100 Namysłów. Możesz się z Nami skontaktować drogą elektroniczną na adres sekretariat@namyslow.praca.gov.pl, telefonicznie pod numerem 77 419 09 20 lub tradycyjną pocztą na adres wskazany powyżej.

  2. Administrator powołał Inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@comp-net.pl.

  3. Cel przetwarzania, podstawę prawną oraz okres przechowywania danych osobowych przedstawia tabela:

Cel przetwarzania Podstawa prawna przetwarzania Okres przechowywania danych

Realizacja zadań związanych z rejestracją osób bezrobotnych i poszukujących pracy


Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy, wypłacanie przyznanych świadczeń (zasiłki, stypendia, dodatki), zgłaszanie do ubezpieczeń osób bezrobotnych i członków rodziny, wyrejestrowanie z ewidencji Urzędu, wydawanie zaświadczeń, realizacja obowiązku ubezpieczeniowego dla osób bezrobotnych, naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne dla osób bezrobotnych, łącznie z dokumentami korygującymi, składanie wniosków do ZUS o wskazanie płatnika składek

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa:

  • Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia
  • Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej
  • Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
Zgodnie z JRWA obowiązującym w Urzędzie.
Dane osobowe osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy, będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono udzielanie pomocy, przy czym dane osobowe osób bezrobotnych, które skorzystały z jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej lub które skorzystały z jednorazowych środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, w postaci: imię (imiona) i nazwisko; numer PESEL, a w przypadku jego braku - datę i miejsce urodzenia, płeć, rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz informacje o pomocy udzielonej na podstawie ustawy, jej przyjęciu albo odmowie jej przyjęcia oraz dane osobowe osób bezrobotnych, które skorzystały z pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej, w postaci: imię (imiona) i nazwisko; numer PESEL, a w przypadku jego braku - datę i miejsce urodzenia, płeć, rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz informacje o pomocy udzielonej przez pośredników finansowych dokonujących umorzeń takich pożyczek, są przetwarzane przez okres 50 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono udzielanie pomocy.
Jeżeli w ww. okresie 10 lub 50 lat zostanie wytoczone powództwo lub zostanie
wszczęte postępowanie, okres przetwarzania przedłuża się do czasu prawomocnego zakończenia tego postępowania.
Jeśli dane są przetwarzane na podstawie zgody – przetwarzanie trwa do czasu jej wycofania.

  1. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Państwu:

    1. Jeżeli podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a lub b RODO:

      1. prawo dostępu do treści danych

      2. prawo do sprostowania danych

      3. prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym)

      4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych

      5. prawo do przenoszenia danych

    2. Jeżeli podstawią prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO:

      1. prawo dostępu do treści danych

      2. prawo do sprostowania danych

      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych

    3. Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) dane będziemy przetwarzać do momentu jej wycofania. Zgodę można wycofać w każdej chwili, przesyłając wiadomość e-mail lub osobiście w siedzibie Administratora. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  2. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  3. Podanie przez Państwa danych osobowych na podstawie zgody jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w tabeli, z wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe.

  4. Państwa dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.

  5. W niektórych sytuacjach Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w szczególności do komorników, banków, ZUS, a także innym podmiotom na podstawie umów powierzenia danych osobowych, w tym m. in. Do: Sygnity, ministerstwa właściwego do spraw pracy.

  6. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Załączniki