Przypominamy, że Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia wraz z początkiem sierpnia 2022 r. uruchomiło obsługę nowej usługi umożliwiającej osobom niesłyszącym i niedosłyszącym pozyskiwanie informacji o rynku pracy oraz działalności urzędów pracy. Jest ona dostępna na stronie www.zielonalinia.gov.pl/zl-migowy, za pośrednictwem platformy do rozmów wideo MS Teams.
Nowy kanał komunikacji obsługiwany jest przez konsultanta posługującego się Polskim Językiem Migowym i działa w dwóch wariantach.
Pierwszy z nich to bezpośrednia wideorozmowa przez Internet osoby niesłyszącej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii.
Drugi wariant natomiast to usługa tłumaczenia na język migowy polegająca na tym, że podczas obsługi klienta niesłyszącego lub niedosłyszącego pracownik urzędu pracy będzie mógł połączyć się poprzez Internet z konsultantem Zielonej Linii posługującym się Polskim Językiem Migowym.
Powiatowy Urząd Pracy w Bytowie uruchomił punkty obsługi klientów niesłyszących i niedosłyszących, które usytuowane są w dwóch lokalizacjach, tj.:
KIOSK Z PRACĄ – mieszczący się na parterze siedziby urzędu przy ul. Wojska Polskiego 6 w Bytowie.
SALA OBSŁUGI KLIENTA - mieszcząca się w PUP w Bytowie Filia w Miastku przy ul. Sikorskiego 1
Instrukcja
Aby połączyć się konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, należy wejść na stronę:
https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
1. Rezerwacja rozmowy
Aby zarezerwować rozmowę z konsultantem należy kliknąć w banner „Zarezerwuj rozmowę"
na stronie https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i wybrać dogodny termin. Możliwa jest rezerwacja
co 15 minut w obrębie 7 dni (dostępne są tylko dni robocze).
2. Połączenie bez rezerwacji
Aby połączyć się od razu, należy kliknąć na ikonkę kamery, która znajduje się na widżecie po prawej stronie okna na stronie https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
Jeżeli na zdjęciu konsultanta widoczny jest zielony pasek, oznacza to, że konsultant jest dostępny.
Czerwony pasek na zdjęciu konsultanta oznacza brak dostępności. W takim wypadku można zarezerwować rozmowę, by w możliwie najbliższym czasie połączyć się z konsultantem.
Wymagania techniczne
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii wymagane są:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dowolna przeglądarka internetowa.
Przetwarzanie danych osobowych
Rozmowy video nie są nagrywane.
Usługa odbywa się w czasie rzeczywistym i nie jest utrwalana.
Przetwarzane są dane podawane podczas rezerwacji rozmowy video (telefon, adres e-mail, imię
i nazwisko, powiat).
Jeśli to powiatowy urząd pracy umawia rozmowę i wpisuje w formularzu swoje dane, Zielona Linia
nie posiada i nie przetwarza danych Klienta urzędu.
Administratorem danych osobowych jest Komendant Główny OHP z siedzibą w Warszawie (00-349 Warszawa, ul. Tamka 1). Dane użyte do nawiązania połączenia z konsultantem (nazwa użytkownika) oraz dane pozyskiwane w trakcie rozmowy z konsultantem (wizerunek) będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi zgodnie z Polityką Prywatności.